T-Shirt - Hanes Beefy-T - Snoopy & Woodstock-fåglar MetLife IPO Team 2000 - Y2K - XXL
- 499 kr
Denna varan är såld och kommer aldrig tillbaka igen. :(
Denna t-shirt är en perfekt hyllning till en ikonisk tid i MetLifes historia och fångar andan av förväntan inför det nya årtusendet på ett lekfullt sätt.
MetLife började använda seriefigurer sedan mitten av 1980-talet för att göra sitt företag mer trevligt och lättillgängligt, enligt marknadsföringschefen Esther Lee. På den tiden sågs försäkringsbolag som kalla och avlägsna.
För att marknadsföra använde MetLife Snoopy och andra Peanuts-figurer med tillstånd från Iconix Brand Group, som äger de kommersiella rättigheterna till Charles M. Schulz verk. 2010 bildade Iconix ett joint venture med Schulz arvingar (eftersom Charles Schulz själv dog år 2000), och köpte ut E. W. Scripps Co. och United Features Syndicate för 175 miljoner dollar. MetLife uppgavs betala 12 miljoner dollar per år till Iconix för licensrättigheter. Innan Iconix-affären hade MetLife licensierat figurerna från andra rättighetsinnehavare.
MetLife meddelade att de avslutade sin 31-åriga relation med Peanuts den 20 oktober 2016 men Snoopy återvände dock till MetLife 2023 som maskot för den nya MetLife Pet Insurance-divisionen.
Denna tröjan är utan tvekan från år 1999 och trots bildsökningar och liknande verktyg kan jag inte hitta någon annan information än att denna tröja är intern och inte menad att vem som helst ska kunna få tag på den - Förens nu!
Med Snobben och Woodstock som firar Metlifes börsintroduktion är denna tröja både nostalgisk och unik. Låt ditt klädval spegla din uppskattning för historiska ögonblick och bär denna t-shirt med stolthet!
Mått i cm:
Byst 62, längd 76, midja 62, ärm 20.
Storlek: XXL (2XL)
Made in U.S.A, assembled in Mexico